Verslo centrą ir baldų parduotuvę Vilniuje valdanti AB „Skraja“ su IT sprendimų UAB „Lutex“ sugalvojo automobilių stovėjimo aikštelės valdymo ir atsiskaitymo sistemą, kurioje tradicinius bilietėlius ir kasas pakeitė telefonai. Prieš keletą savaičių sistema buvo įdiegta ir dabar baigiama testuoti.
Tradiciškai verslo centrų nuomininkų automobilius į uždaras stovėjimo aikšteles įleidžia informacinėje sistemoje įregistruotus valstybinius numerius nuskaitančios kameros. Laukdami biurų centre nedirbančių svečių, nuomininkai gali įvesti į sistemą ir jų automobilio numerį ar bent perspėti apie tai sargus. Visgi dažnai sulaukiama ir netikėtų į aikštelę įvažiuoti norinčių svečių – tuomet ir kyla įvairių nepatogumų.
Šiuo metu ši problema sprendžiama įrengus bilietėlių automatus ir mokėjimo terminalus, tačiau „Skrajos“ centras pasirinko patogesnį ir, bendrovės skaičiavimais, pigesnį sprendimą – atsiskaitymą už mokamas stovėjimo valandas SMS žinute.
„Skrajos“ patalpų nuomininkai į aikštelę įvažiuoja tradiciniu būdu – automobilio numerius atpažįsta kameros. Atsitiktiniai „Skrajos“ lankytojai prie įvažiavimo vartų pamato mobiliojo ryšio numerį – vos jį surinkus, vartai pasikelia (tai nekainuoja). Bendrovė lankytojams nemokamai stovėti leidžia dvi valandas, neviršijus šio laiko, svečio automobilis gali nieko nedarydamas išvažiuoti iš aikštelės, kadangi sistema įvažiuojant susieja jo telefono ir automobilio numerius, vėliau pastaruosius atpažįsta ir pakelia vartus. O artėjant 2 valandų limito pabaigai aikštelės svečias gauna apie tai perspėjančią SMS, kurioje nurodoma informacija, kaip apmokėti stovėjimą. Tad nespėjus „apsisukti“ per 2 val., „Skrajos“ lankytojai iš aikštelės išleidžiami tik susimokėję telefonu. Kiekvienos papildomos valandos kaina siekia 2 Lt.
Nuomininkų ir svečių mobiliojo ryšio numeriai sistemai padeda ir tuomet, kai jų valstybiniai automobilio numeriai yra neperskaitomi kamerų dėl sniego, purvo ar kt. Tuomet vairuotojai surenka ant vartelių užrašytą telefonu numerį ir, šiems pasikėlus, išvažiuoja.
Kęstutis Rimkus, verslo centro „Skraja“ direktorius, pasakoja, kad į automobilių kontrolės sistemą ir įvažiavimo rekonstrukciją bendrovė iš viso investavo daugiau kaip 100.000 Lt. Pasirinkus bilietėlių automatus ir kasas, vien jie kainuotų panašią sumą.
„Anksčiau esu kalbėjęs su šių aparatų tiekėjais – toks aparatas kainuoja apie 20.000 Lt, norint, kad jis veiktų ir lauke, kaina šoka trigubai, grąžos išdavimo funkcija kainuoja papildomus 10.000 Lt, banknotų priėmimas – dar 15.000 Lt, kas mėnesį kainuoja inkasavimas ir t. t. Dar ne kiekvienas svečias išmoko naudotis mūsų naujove, o susimoka tik keletas per dieną – daugumai užtenka 2 valandų. Tačiau sprendimą įsidiegėme ne norėdami užsidirbti, o įvesti tvarką aikštelėje ir palengvinti gyvenimą nuomininkams, dabar nepiktnaudžiaujantys svečiai turi galimybę palikti automobilį“, – kalba p. Rimkus.
Mobiliuosius atsiskaitymus su „Skraja“ administruoja UAB „EVP International“ („Mokejimai.lt“). Ji verslo centrui grąžina 50% vartotojų sumokėtų sumų. Investicijos grąžos „Skraja“ neskaičiuoja – sutaupyta jau nuo pačios pradžios.
Tiesa, „Skraja“ su „Lutex“ dar kurį laiką derins paskutines projekto smulkmenas ir darys patobulinimus, kurių būtinybė gali paaiškėti tikrinant sistemą. Pavyzdžiui, sklandumui įtaką daro ir tokios smulkmenos kaip ant vartų užrašomo telefono numeris (+3706… ar 86…) – matant pastarąjį, svečiams kur kas aiškiau.
Be to, paskutinį numerio skaitmenį (įvažiuojant ir išvažiuojant jis skiriasi, nors išvažiuojant numeris renkamas tik nesuveikus kameroms) teko nudažyti raudonai – daug vairuotojų manė, kad įvažiavimo ir išvažiavimo numeris yra tas pats. Savo ruožtu „Lutex“ dar planuoja tobulinti informacinę sistemą, nors jau dabar ji turi daugybę nuomininkams aktualių funkcijų (svečių automobilių numerių įvedimas „rankomis“, statymo vietų ir jų vartotojų valdymas, įkainių reguliavimas, nuotraukos, išklotinės ir kt.).
Sprendimą „Skrajoje“ įdiegusiai „Lutex“ tai buvo pirmasis toks projektas, jį bendrovė planuoja pardavinėti Lietuvoje ir už jos ribų. Lukas Kondratas, „Lutex“ direktorius, tvirtina, kad netrukus ši paslauga („Eparkingas“) turės naują tinklalapį, planuojama ir rinkodaros kampanija.